Äventyr och utmaningar genom att själv få prova på. Hos oss får du uppleva äventyr i naturen och lära känna nya kompisar. Du kan vara scout genom hela livet.

I Scouterna får du prova på nya saker. I den lilla gruppen, patrullen, får du nya kompisar och öva på att leda dig själv och andra. I Scouterna blir du redo för livet.

När kan jag bli scout?

Du kan börja i Scouterna från och med 2:a klass. Du börjar som spårarscout och sedan blir du upptäckarscout, äventyrarscout, utmanarscout och roverscout. Ledare kan du vara sedan hela livet.

Vad gör vi?

Vi kan leka, elda, såga, bygga, laga pannkakor, orientera, simma, ta hand om och lära oss om naturen och så vidare. Inget möte är exakt likadant, men vissa typer av aktiviteter återkommer oftare. Vårt mål är dock att alltid efter ett möte haft roligt och lärt oss något på köpet.

De tre vanligaste svaren på varför man är scout

1. Kompisarna
  2. Åka på läger
  3. Prova på nya saker

Agnes 8 år:

Jag älskar hajk.

Gå med i vår kår och testa scouting

Du är välkommen när som helst på terminen att kontakta oss och om vi har plats får du komma på ett möte och testa scouting.

Vi hör av oss med tillgänglighet till grupper och kan vid behov sätta dig i kontakt med avdelningsledaren, så kan hen berätta mer och ni kan komma överens om när det passar.

Vår interna kommunikation

Vi sköter det mesta av vår interna kommunikation med medlemmar på en annan hemsida hos laget.se. Klicka här om du är nyfiken på att se den information som är allmänt synlig (mer information syns oftast när du blir medlem och inloggad).

Ladda ner

[bifogade-filer]