vinter2

Hyr scoutstugan

Scoutstugan Stubben ligger vid Säby Gård på Järvafältet, i kanten av ett vackert lättillgängligt naturreservat, med gångavstånd till fågeltorn, fågelsjö, runstenar, samt vackra skyddade ängs-, våt- och skogsmarker.

15-20 min promenad från Jakobsbergs station.
Finns en busshållplats nära Bauhaus Barkarby.
Bilväg till parkering vid början av Järvafältets naturreservat. Vi önskar så få biltransporter som möjligt till stugan.

• Storlek: 1 stort allrum, 2 patrullrum + 1 snickarrum.
  • Sovplats: Golvplats för 20 st. Inga separata sovutrymmen.
  • Uppvärmt året runt.
  • Fullt utrustat kök, elspis, micro, ugn, kyl och frys samt diskbänk med varmt och kallt vatten.
  • 2 vattentoaletter med handfat + en dusch
  • Gårdsplan med godkänd fast eldplats

Övrig information

Fasta eldplatser finns på gårdsplanen samt i närområdet. Området är naturreservat och eldning får ej ske annat än på dessa fasta platser. Ved ingår normalt ej, men kan finnas.

Pris att hyra

Kostnad 200 kr per dag må-to (dagtid fram till 17.00), 400 kr per dag fre-sö. Scoutkårer fre-sö betalar 1000:-

Priserna ovan gäller för uthyrning till privatpersoner och scoutkårer, för övriga pris enl överenskommelse.

Stugan hyrs inte ut till fester.

För att hyra Stubben kontakta:  info.jkbscout@gmail.com