Upptäckare

I Scouterna gör du spännande upptäckter varje dag. Upptäckarscout blir man när man är tio år.

Många har varit med i Scouterna redan tidigare men det går såklart bra att börja som Upptäckare direkt. I din patrull får du schyssta kompisar att räkna med. Tillsammans med dem får du upptäcka nya äventyr varje gång ni ses.

I vår kåren träffa sig Upptäckerscouter regelbundet tisdager mellan kl. 18:30-20:00 mest vid vår loka Stubben. Men ibland även på en annan plats i Jakobsberg, till exempel vid simmlallen.Vi deltaga på oloka aktiviteter från Scoutförbundet, till exempel Birkaballt, Jota Joti Scoutradio eller liknande.

Vi är mycket utomhus, och sover självklart i tält och vindskydd. I denna nivå lär man sig bland annat hantera kniv, yxa och såg på ett säkert sätt. Du får även olika märken, bland annat knivbevis, simbevis eller yxa och såg bevis. Du kan även gör några interessmärke.