stubben

Scoutstugan

Vår scoutlokal Stubben ligger i kanten av Järvafältet, nära Säby Gård. Här har vi många av våra möten och aktiviteter, och ibland sover vi över här.

Scoutlokalen är utrustad med ett kök, dush och WC och några rum för olika aktiviteter, en stor allrum med en projektor (det gå bra att gör en till exempel en filmkväll eller några förläsningar här) och tre små rum, som kalas patrull rum. Man kan även sover över i Stubben.

Framför lokanen finns en stor eldningsplats, flagstanga och bakom Stubben en parkeringsplats, reserverad för ledara eller hyrgäster.

Det går bra att hyra Stubben för scouter och andra, se Hyr Scoutstugan

Hitta till vår stuga

Bild på gamla stugan
Säby gårds trädgårdsmästarbostad. Disponerades av Jakobsbergs scoutkår som scoutstuga. Den har brunnit ned och ersatts med annan byggnad på samma plats.